본문 바로가기

취미생활/가사 해석

[가사해석] Always - Rex Orange County(렉스 오렌지 카운티)

반응형



[가사해석]

Always - Rex Orange County(렉스 오렌지 카운티)



[Intro]

Ah!



[Refrain]

Ooh-ooh, ohh (Yeah)

Ooh, ooh-ooh, ooh-ooh



[Verse 1]

It's hard to make yourself believe that it'll get better when you feel defeated

당신이 좌절을 느낄 때 모든 게 괜찮아 질 거라는 말을 믿는다는 건 어려워요

And carrying on is easier said than done

그리고 계속해서 나아간다는 건 말처럼 쉽지 않아요

It took a while to see that I was in need of help from somebody else

제게 누군가의 도움이 필요했다는 걸 깨닫기 까지 오랜 시간이 걸렸는데,

But she keeps reminding me that I'm not the only one

그녀는 계속 저만 그런 게 아니라는 걸 상기시켜 줘요



[Pre-Chorus]

And babe, I woulda told you this was gonna happen

그리고 내 사랑, 이런 일이 일어날 거라는 걸 말해줬을 거에요

If I had known that it would

만약 제가 미리 알았다면요

But now there's less time and more things that I need to say

하지만 이제 남은 시간은 줄어들고 제가 해야 하는 말은 더 많아졌어요

And I'm afraid

저는 두려워요



[Chorus]

That there will always be a part of me that's holding on

어딘가에는 계속 버티고 있는 제 자신이 있다는 게요

And still believes that everything is fine

여전히 모든 일이 잘 되고 있다고,

And that I'm living a normal life

제가 평범한 삶을 살고 있다고 믿으면서요

But until somebody sits me down

근데 누군가 저를 앉히고

And tells me that I'm different now

이제 제가 달라졌다고 말하기 전까지는

I'll always be the way I always am

저는 언제나 지금과 같을 거에요



[Verse 2]

My apologies, it's such a shame

사과할게요, 부끄러운 일이에요

I never planned to feel this way

이런 감정을 느낄 생각은 없었는데

But the more that I try, the more I'm seeing a difference

하지만 더 노력할수록, 더 큰 차이가 보여요

I'm not gonna lie

거짓말 하지 않을게요



[Pre-Chorus]

And now I get to sit down

이제 저는 잠시 앉아서

And I'm happy to admit now, I'm on my way

 이제는 저의 길을 가고 있다는 걸 인정할 수 있어서 기뻐요

It seems I'm not invincible

제가 천하무적의 존재는 아닌 것 같지만

But I'm bored of the pain and I need to explain

이제는 이 고통이 지겨워요, 그리고 저는 설명해야 해요



[Chorus]

Yeah, there will always be a part of me that's holding on

어딘가에는 계속 버티고 있는 제 자신이 있다는 걸요

And still believes that everything is fine

여전히 모든 일이 잘 되고 있다고

And that I'm living a normal life

제가 평범한 삶을 살고 있다고 믿으면서요

But until somebody sits me down

근데 누군가가 저를 앉히고 

And tells me why I'm different now

왜 제가 이제는 달라졌는지 말해주기 전까지는

I'll always be the way I always am

저는 언제나 지금과 같을 거에요



[Outro]

I, I

Woo



반응형