본문 바로가기

취미생활/가사 해석

[가사해석] ATTENTION - Joji

반응형



[가사해석]

ATTENTION - Joji



[Chorus]

Girl, would it kill you just to throw a little bit attention?

조금이라도 제게 관심을 주는 게 그렇게 힘든가요?

If I hurt you, I'm afraid God's gonna teach me a lesson

제가 당신에게 상처를 주면, 신이 내게 벌을 내릴까봐 두려워요



[Pre-Chorus]

Now would you hate me if I said goodbye

저를 싫어하실 건가요 제가 떠난다면

So quick you could eat my dust?

먼지가 일어날 만큼 아주 빠르게 말이죠

Now would you hate me if I ran like hell

저를 싫어하실 건가요 제가 미친듯이 빠르게 도망간다면

In the wind from dawn till dusk?

새벽에서 황혼까지 말이죠



[Chorus]

When you cry, you waste your time

당신이 운다면, 그건 시간을 낭비하는 거에요

Over boys you never liked

당신이 좋아한 적 없는 남자들에게 말이에요

Can you not be so obvious?

너무 뻔하지 않게 굴 순 없나요?

So keep it light

그러니 가볍게 생각해요

So keep it light, no

가볍게 생각해요



[Verse]

I thought I'd vocalize my troubles, but nobody will listen

나의 문제들을 소리내어 말해 볼까 했는데, 아무도 듣지 않을 거에요

I know I'm cryptic and I'm weird, that shit comes off as indifferent

알아요, 저는 모호하고 이상한 사람이고, 그게 무심함이라는 결과를 낳았다는 걸

I don't wanna die so young

이렇게 일찍 죽고 싶지 않아요

Got so much to do

할 일이 너무나 많아요

I don't smile for the camera

저는 카메라 앞에서 미소 짓지 않아요

Only smile for you

오직 당신을 위해서만 미소 지어요

Smile for you

당신을 위해 미소를 지어요



[Pre-Chorus]

Now would you hate me if I said goodbye

저를 싫어하실 건가요 제가 떠난다면

So quick you could eat my dust?

먼지가 일어날 만큼 아주 빠르게 말이죠

Now would you hate me if I ran like hell

저를 싫어실 건가요 제가 미친듯이 빠르게 도망간다면

In the wind from dawn 'til dusk?

새벽에서 황혼까지 말이죠



[Chorus]

When you cry, you waste your time

당신이 운다면, 그건 시간을 낭비하는 거에요

Over boys you never liked

당신이 좋아한 적 없는 남자들에게 말이에요

Can you not?

그러지 말아 줄 수 있나요?



반응형